Design, information architecture, usability, html/css: Sezione Aurea.
Development, scripting, code: Cobaltica.

Walking Africa is a social network on Africa.
A hub where people, institutions, African civil-society organisations or those concerned with the African continent can meet debate and share.
Born from the NOPPAW (Nobel Peace Prize for African Women) Campaign experience that proposes to assign the Nobel Peace Prize 2011 to African Women, it wishes to bring forth the view of a standing Africa looking ahead, capable of building a new present and planning a its own future, a Walking Africa.
.

Walking Africa è una rete sociale tematica sull’Africa. Un punto di incontro, di dialogo e di scambio tra soggetti, istituzioni, organizzazioni della società civile africane o che a vario titolo si occupano del continente africano.
Nata a partire dall’esperienza della Campagna Noppaw (Nobel peace Prize for African Women), che ha proposto l’assegnazione del Nobel per la Pace 2011 alle donne africane.
Vuole mettere in evidenza soprattutto l’Africa in piedi che guarda in avanti, che è capace di costruire un nuovo presente e progettare il proprio futuro, L’Africa che cammina.